Не ми трябват новини

Не ми трябват новини! Не ми трябват разсейки на мисълта! Не ми трябват телевизия и интернет! Не искам да знам какво е станало днес някъде другаде с някого другиго по нечия друга воля, освен моята. Дайте ми време, най-вече време! И бял лист, бял монитор и клавиатура. Трябва ми време, за да анализирам миналото, моето минало, това, което сам съм си избрал да бъде мое. Ето, днес избирам книга, а какво е книгата, освен запечатани моменти от миналото? Не искам да отварям фейсбук, не искам да отварям и другите подобни сайтове, не ми трябват никакви нюзфийдове! Искам да запазя прочетеното в ума си и да оставя ума да работи, без да го храня с нова и нова информация, която няма връзка с прочетеното… Но тук, именно, греша. Защото връзка има. Именно оттам – от новото, от неочакваното, от случайното, от привидния хаос на световната информационна мрежа – разбрах за тази книга и за много други. И затова се връщам всеки път, като зависим, защото съм зависим. И това не ми харесва, тази уязвимост е опасна. Чувствам се така, сякаш съм попаднал във военна лаборатория за разработка на биохимическо оръжие, и то не за друго съм се озовал там, ами пак по собствена воля, в търсене на Свещения Граал, само че и Граала, дето уж ще ни разкрие върховната мъдрост на живота, и опасните вируси, дето уж имат потенциала да унищожат целия човешки род, са просто идеи, и не са една и две, а безброй, и погледнати отдалеч изглеждат като безброй еднакви малки точки.

One thought on “Не ми трябват новини

Вашият коментар

