Имаш ли понякога чувството

Имаш ли понякога чувството, че не знаеш как изглеждаш?

Той се замисли дълго преди да отговори.

Много пъти. На моменти осъзнавам, че се представям за някой друг. Подражавам на друг човек, имитирам неговото поведение, действия и начин мислене.
Друг път се усещам, че се държа като несъществуващ човек. Всъщност това са моментите, в които съм наистина себе си. Не знам какво да очаквам от собствения си образ. Не знам кой съм. Не знам как изглеждам. Да, това са моментите, когато съм себе си.

Той я целуна и чувството беше все едно целува непозната за пръв път. Стана му хубаво. Усети тръпка и се изпълни с гордост от новото си завоевание. Когато я попита дали тя е усетила същото и дали се сеща за онази тръпка да целунеш непознат (непозната жена, поправи се той, защото все пак говореше за себе си), да целунеш непознат човек от противоположния пол (допълни, за да я накара да си представи нещата от нейната гледна точка) , тя отклони директния отговор като отвърна, че при нея е различно…

Питаш ме дали искам да бъда сам? Ако съм сам, значи ИСКАМ да бъда сам. Ако имам връзка, значи ИСКАМ да имам връзка. Независимо в каква ситуация се намирам, аз винаги желая другите да са наясно, че сам съм попаднал в тази ситуация. Защо? За да оправдая самочувствието си, за да оправдая достойнството си, за да оправдая себе си. Не е ли наивно? В действителност, всяка една ситуация, в която попадаме се дължи на разнообразие от фактори, независими от нас.

Вашият коментар

