Ние сме наивни

Ние сме наивни,
задето не вярваме
колко сте тъпи.
Смее ли някой
да каже красиво,
да направи красиво?;
че красивото
струва
трагично,
а трагичното
е лайняно. Вашето
трагично
е лайняно
и нямам по-правилна
дума. Вашето
щастие
е чума,
обсебила ви хем бавно,
хем грубо.
Превърнахте се в огледални хора.
Огледални хора,
стъпили сте във въздуха
по най-грозен начин.
Все така безнадеждно нямате стил.
Комично. За нас е комично.
За смелите. За силните.
Не ми е приятно,
когато трябва да заставам сам срещу вас,
криви, изгнили, недъгави хора!
Но се справям.
И със затворени очи надушвам как гниете!
Със запушен дъх виждам колко сте неспособни!
Тежки думи за тежка слабост,
защото тежко не можете,
тежко се проваляте
и като падате
правите тежки дупки в пода.
Омраза ли тая в себе си?
Как да зная?
Но не ще се моля за спасение и прошка,
не ме е срам,
не греша, прав съм;
ето, убеден съм.
Уверен – никога,
тактичен – понякога,
убеден – басирайте се с мен
още сега,
щом не ми вярвате.
…Не ми вярвайте, вие глупаци!
…Не ме следвайте, вие слепци!
Търся изградени личности.
Търся хора, чиято всяка дума е откровение.
Защото всяка мисъл е откровена,
стига да ти бъде на устата.
Няма да изпадам в нелепости.
Търся конкретни хора, чиито поглед е като моя.
Това значи ли, че съм самотен?
Интимно намерен.
Социално самотен…
Работен.
Охолно самотен…
Близо до лудост,
търся красота и свежест,
трудно ми е да дишам.
Никого не търся.
Търся задоволяване
вечно
и смърт.
Себе си дали търся?
Е, не е ли очевидно?!
Ще пия тежък спирт,
за да сложа лютив привкус на всичко.
Нека се опаря,
за да се смиря.
Ще дойде онзи край,
който е без себе си в същността,
който в себе си крие нищо и никой;
тогава кой ще ни помни?
Както ние не помним живота и величието,
които дори не можем да си представим,
че биха могли да съществуват;
сега и преди.
До последната капка
изцеждам божията кръв,
до последната клетка
ще изцедя собствената си воля;
и заспивам.

Вашият коментар

