Прилепът е странна птица

Онзи ден, връщам се от работа, уморен, мързи ме да вървя, спирам се точно пред входа на блока и един прилеп се блъска в мен. Плъх, който има крила, нали знаете. А уж и нещо като ехо-локация трябва да има, но изглежда бе употребил алкохол. И двамата се поизтупахме, погледнахме се рязко и стреснато един друг, той ми се извини, побъбрихме малко и  така се запознахме. Тъй като извинението му бе съпроводено с муфта за цигара, а на мен цигарите ми бяха свършили, реших да се доверя на прилепа, изглеждаше ми готин, връчих му четири и 40 на сляпо и го пратих да литне до близкия нон-стоп за кутия зелено Pall Mall. Когато долетя обратно, първо ми върна десетте стотинки ресто. Подаде ми кутията, аз я взех, отворих я, предложих му цигара, той прие. Изкарах една и за себе си, захапах я и тогава се оказа, че нямам огънче. Но мишокът бе предвидил подобна ситуация, извади изпод лявото си крило масивна стоманена запалка. Взех я от лапичките му, щракнах веднъж, искрата възпламени невидимия газ и плътен син пламък обхвана първите стръкчета тютюн от моята цигара, вдишах 6% катрани. Никотиновата инжекция накара белите ми дробове да се усмихнат. Подадох запалката на прилепа и той  повтори същия ритуал. Ръцете му изглеждаха мускулести, но бяха тънки и кошмарни. Крилата му бяха тъмносиви, с малки гладки косъмчета по тях, които напомняха за нежния мъх по шията на момиче, тепърва навлизащо в пубертета. Започнахме разговор за жени. Прилепът сподели за първата си любов. Била наивна полска мишка. „Бяла като прясно краве сирене от равногорска мандра“, според описанието на превъзбудения вече плашок. Наивността й се изразявала в това, че изобщо му вързала, отново по неговите думи. Изглежда прилепът е скромен. „Modest Mouse“, помислих си аз, но не съм ги слушал достатъчно и не знам почти нищо за тях, освен, че стилът им е „независим“, а звученето им не ми допада. Обратно към прилепа и неговата любовна история. Това била първата му еякулация върху чуждо мише тяло. Точно така, той свършил върху гърба й, а козината й се сплела, така че образувала импровизиран пънкарски гребен и те се смяли. Смяли се и се търкаляли безгрижно в сламата на някаква селска конюшна. За нещастие един бъзлив кон чул цвърчене някъде близо до предните си копита, изцвилил и се повдигнал драматично на задни крака. Конярят, който бил наоколо, чул шума, изплашил се, ядосал се, влязъл с гръм и трясък, държал мотика в ръка. Фиксирал двамата влюбени на земята. Прилепът преценил ситуацията набързо, решил, че този не е в неговата категория и литнал. Беззащитната полска мишчица, все още потрепваща от първия си истински оргазъм, била толкова вцепенена от ужас и щастие едновременно, че не успяла да помръдне ни сантиметър в една и съща посока, а само се олюлявала на място. Зачервеният от незнайна ярост стопанин безмилостно я набучил с мотиката си. Това бил един от онези моменти когато острието оцелва отведнъж. Горката полска мишчица. Прилепът пророни тъжна сълза, която се скри в окосменото му лице. Споделях неговата мъка. Дълбока глътка тютюнев дим изпълни пепеливите ми алвеоли.

***

този разказ започна малко объркано, но пък си го бива на моменти. може би това е порок – да не довършвам нещата, а вместо това да се вглъбявам в самокритика? а може би не? може да е признак за нещо. всичко е възможно, стига да държа читателя на дистанция. имам предвид теб. какъвто и да си, не можеш да изискваш неща от мен. просто това не е моят начин. бягството е моят начин. уединението е моят начин. когато бягам се чувствам свободен. сам, самотен и тъжен, без обещания и задължения – чувствам се свободен.

***

Прилепът поиска още една цигара, бяхме изпушили вече по две. Подадох му кутията, той я взе, усмихна се, кимна и излетя. 16 свити неизпушени Pall Mall с дъх на ментол.

Вашият коментар

