Садо-его

Being sadistic and egoistic is good for me, not for you.

***

Господ каза:
– Не бъдете садисти и егоисти! Не е добре за вас! (Това е моята заповед. Иначе, погледнато реално, е добре за вас да бъдете точно такива. Ако сте такива, това няма да е добре за мен. Ще ми бъдете по-трудни за контролиране. Иначе аз съм такъв – да. Аз съм садист и егоист. И това ме прави по-добър, дори на моменти най-добър. Имам всичко, защото сам съм си присвоил правото да имам всичко. Никой не ми държи сметка.)

(Кръговрата наказва. Правата линия е безскрупулна. Вървя си по улицата и изобщо не бих предположил, че се намирам на кръгла земя.)

Приятелю, не ти препоръчвам да търсиш успех и изгода. Наистина, много е трудно. Много е трудно да си добре. Трудно е да си нахранен. Трудно е да си задоволен. По-добре спазвай приличие, приятелю, и се въздържай. Въздържай се, гладувай. НЕ ИЗПИТВАЙ НАСЛАДА ЧРЕЗ СЕТИВАТА СИ, ИЗПИТВАЙ НАСЛАДА ЧРЕЗ ВЪЗДЪРЖАНИЕ!

***

1. Да си идеалист с пълен стомах значи да си псевдо-идеалист.

2. За да оцелея си позволявам да лъжа.

3. За да оцелея си позволявам да убивам.

4. За да оцелея си позволявам да крада.

5. За удоволствие си позволявам да прелюбодействам.

6. За да съм искрен и да запазя личното си достойнство си позволявам да накърнявам достойнството на другите, включително това на близките и родителите ми.

7. За да оцелея си създавам приятели.

8. Никога не си създавам врагове съзнателно. Това става единствено по неволя. Или по-скоро по тяхна воля (по волята на тези, които се смятат за мои врагове или неприятели).

9. Ако наказвам някого, това не значи, че бих желал самия аз да бъда наказан, ако постъпя по същия начин.

10. Аз не съм бог и тази ми ограниченост ме прави способен човек. Бог е фантазия. Реално той съществува единствено като крайна вероятност. Сам избирам своите идоли, които следвам за своя изгода и пропагандирам на всеослушание за общото благо. Под „общото“ визирам ограничен брой хора, така наречените ми „приятели“, с които създавам и поддържам взаимоотношения, за да оцелея и докато имам лична изгода.

Не бих ви обвинил ако правите същото като мен, защото знам, че го правите, макар и да не си го признавате. В противен случай, вие бихте били мъртви и не бихме водили този разговор (макар и косвен, отвъд времето и пространството). Заключението е че вие сте живи сега, а аз може би вече съм мъртъв, дали буквално или духовно – за някои е все тая. Според някои хора когато духа умре, умира и човека. Според други, тялото умира, защото духа го напуска. А според трети, дух няма, т.е. третите са мъртви според останалите. А според третите, съдейки по логиката на останалите, останалите са мъртви. С други думи, възможно е всички да сме мъртви, така или иначе. А в прав текст и според текущата реалност, това е така. Тогава защо казваме, че живеем? И защо се смятаме за живи, дори и след смъртта? Може би само идеята живее… Ето колко много са важни идеите. Имате ли идея?

Както и да е.. излиза, че за да си жив приживе, трябва да си донякъде мъртъв духовно. Парадоксално, човешкият дух оживява едва след смъртта. Май е малко без значение дали си жив или мъртъв. Страха и от живота и от смъртта губи смисъл, желанието и за двете също. Смисъла е там само ако го търсите. Той е като зелено парче пластмаса изхвърлено насред гората. Не му е мястото там, но едва ли бихте го забелязали и едва ли би ви притеснило, освен ако не знаете предварително за него. А щом ви притесни ще искате да го махнете от там. И тогава ще се допитвате и ще разберете кой го е изхвърлил или поставил там. И едва тогава ще разберете къде е това там. Такава е природата на смисъла, според мен. И такива са живота и смъртта, дълбоко пропити от пластмаса и други отпадъци.

Вашият коментар

