Паяците и страхът

Знаете ли кой е Краля на съспенса? Паякът е Краля на съспенса. Наблюдавайте това същество когато се движи. Понякога, когато го гледам, имам чувството, че логиката на действията му изобщо не е предопределена от заобикалящата го среда, това го прави непредвидим и ме плаши. Има и някои по-бавни, но има едни такива големи и бързи, и катерещи се по стени, и падащи, когато им скимне, и почти недокосващи повърхността, върху която стъпват. Те ме плашат най-много. Приближават се към мен и ако не помръдна на свой ред заплашително към тях, биха стъпили върху мен и то, предполагам, с огромно любопитство или, с още по-плашещото, безразличие.
Всичко ме плаши. Всеки звук от нощта, за който не зная откъде идва. Има го и варианта да не ме е страх, но когато съм сам почти винаги ме е страх. Удивително е, че когато съм сред други хора мога да хващам диви паяци с голи ръце без да трепна.
Обичам да бъда изненадван. Затова обичам и паяците. Карат ме да се усмихвам заради тяхната непредвидимост, на която, също така, се възхищавам. Искам да я разбера и да я науча за себе си. Току-виж ми е от полза. Освен паяците обожавам хлебарки, стоножки, гущери, змии и мишки. Хмм… компанията на тези мои приятели сигурно отвращава повечето от вас? И може би ви е страх от тях, без да знаете защо? Няма нищо. Разбирам ви. Вечер, докато спите, ние излизаме и се веселим. Доставяме си удоволствие чрез общуване, посредством плашещи звуци, които вие не разбирате.

Вашият коментар

